2007-12-17

Sex...

...dagar kvar! Sen är det äntligen julafton! Åren går bara fortare och fortare känns det som. Detta året har susat iväg i rasande fart. Men hjälp vad mycket som har hänt. Jag ska inte dra hela historien nu för då skulle jag aldrig få gå och krypa ner i sängen. Och jag är ruskigt trött just nu så det är egentligen det enda jag vill men tänkte jag ändå kunde kika in här och skriva en rad innan dess..

Det senaste och roligaste som hänt den senaste månaden i mitt liv är väl resan till Spanien antar jag. Det blev inte riktigt som jag hade förväntat mig. Det var varmt men kunde varit varmare. Vattnet hade väl en sisådär 22 grader men kändes kallt ändå. Molnen var få men kunde vart färre. Shoppingen var katastrof. Maten var ok men hade kunnat vara godare! Hmm, nu låter det som om att jag är superduperkräsen. Men vi hade ju sett fram emot en lugn, skön och avkopplande vecka och det var precis vad vi fick. Jag, Fredrik, Karin och Anders. Så vi är nöjda ändå. Att bara få koppla bort vardagen och bara inte göra något. Glömma disken. Glömma städningen. Glömma jobbet. Glömma tvätten. Glömma tiden. Mmm, det var precis vad vi gjorde. En vecka är tyvärr lite för kort men vi konstaterade att två veckor på Bahía Felíz i Spanien på Kanarieöarna hade varit för mycket och för uttråkande. Men det är inte alla som har chansen eller möjligheten att åka såhär mitt i höst/vinterdepressionen så jag ska nog vara riktigt glad ändå!! Så jag klagar inte... :)

Har kommit i hyfsad ordning här hemma också. det är lite småpyssel kvar men det får man ju ta allt eftersom. Just nu försöker jag leta fram lite julmys här hemma så för var dag som går så TROR jag att det blir lite julstämning här i alla fall. Hoppas det!

Idag har jag jobbat, precis som vanligt. Hunnit med ganska mycket idag faktiskt. Otroligt stolt. Dessutom så har jag varit och kollat på lilla Fian när hon var Lucia. Hon går i andraklass och är verkligen världens sötaste. Hur go som helst! Hon var superdupersöt idag. :)

Annars har jag inte hunnit med att göra så mycket mer. Pysslat lite här hemma. Lagat mat. Emeli har ju varit här en sväng också. Riktigt trevligt att sitta och tjöta lite skit med henne. Det var längesen faktiskt.

Jupp, klockan tickar iväg. Strax efter tio är den nu och jag ska upp snart så jag får väl leta upp kudden tror jag och gå och sova några timmar innan jobbet kallar igen. Tur att man har några dagar ledigt i nästa vecka och veckan där efter. SKÖNT!

Ta hand om er och julpyssla lugnt!

Inga kommentarer: