2008-03-17

Kreativitet.

Söndag igår. Det brukar vara en riktig slödag men inte söndagen igår inte. Jag kände mig riktigt kreativ för en gång skull faktiskt. Är stolt över mig själv faktiskt! Dagen började med att jag inte kunde sova längre än till nio [vet inte vad som har hänt riktigt - kunde bara inte sova!!!!]. Vi käkade lite smarrig frukost och tog det lite lugnt en stund. Sen smällde det till. Jag fick för mig att jag skulle sy nya gardiner till köket. Sagt och gjort efter en tur till Alingsås med mor och inhandlat lite småkrafs. Innan jag tog tag i själva syandet så fick jag under turen till alingsås köpt lite blomster. En påsklilja i alla fall och världens sötaste 'VÄLKOMEN'-skylt. Denna satte jag i min fina gamla sockerlåda som står på framsidan. När det väl var klart så började jag slipa bort lite färg på en gammal bänk som jag köpt för ett tag sen som jag sedan målade i vit kulör. [Jag ska nog hämta den hos mor idag tror jag. Hoppas den har torkat bara.] Sen blev det dags för gardinerna. Inget avanserat alls men jag är nöjd i alla fall. trivs ruskigt bra här nere på åkern måste jag säga. Det är kanon!

Dagen idag började med en stor chock. SNÖÖÖ!. Hur kan det vara möjligt? Jag blev helt paff när jag gick upp i morse. Och sen det värsta av allt, det har ju snöat hela dan. Jag blir galen. Men men det är ju bara att acceptera antar jag. Inte mycket att göra åt i alla fall. Har ju jobbat idag. Lugna puckar på fabriken idag. Får väl se hur det ser ut i morgon.

Nu tror jag det är dags att ta mig i kragen och sno på mig tränardojjorna och gå till gymmet. Träna bort lite flöööt! :)

Have fun! :)

Inga kommentarer: