2008-12-10

En vecka...

Precis en vecka har gått sedan jag var här inte tryckte på tangenterna sist. Usch och fy! Måste bli bättring Sofia!

Har väl inte hänt så mycket i mitt liv förutom att jag jobbar, och jag jobbar och jag jobbar. Ja, roligare än så är det knappast. Men så är det. Vad tusan ska man göra? Mycket på jobbet gör att man blir alldeles helt totalt utmattaad när man kommer hem. Det är knappt så man orkar trycka i sig lite näringsämnen för att kroppen ska fungera som den är tänkt att göra. Men det är ett måste. Annars trillar man av pinnen en vacker dag. Det är svårt att styra över sina arbetsuppgifter. I och för sig så jobbar jag väldigt fritt och har en chef som kollar mig ibland men annars rullar det på, och tempot bara ökar och ökar. Mail efter mail trillar in. Excelark efter ark räknas och kontrolleras. Kontrollerar så att alla andra gör rätt. Hur kul låter det på en skala? Inte så skoj eller hur? Ibland blir det tjatigt att gå till jobbet varje morgon klockan sju. Jag är trött på att gå till jobbet. Hade mycket hellre varit hemma och pulat hela dagarna. Träffat mina nära och kära som jag ger alldeles för lite tid. Jag har funderat på hur det hade blivit om jag hade tagit med mig datorn hem. Antagligen så hade det inte blivit så mycket gjort.

Nu känner jag att jag låter som en gnällkärring som vill gå i pension typ NU. Så är det inte. Jag trivs faktiskt väldigt bra på jobbet. Det är alla (??!?! 30) människor som är mina arbetskamrater som förgyller min dag. Även om det allt som oftast (nuförtiden) känns tråkigt och oinspirerande att gå dit så har jag det faktiskt bättre än många andra. Jag ska vara glad över att jag har ett jobb överhuvudtaget med tanke på dem tiderna som det är idag. Folk blir uppsagda hej i vilt men jag tror, det känns, som om att vi sitter säkert.

Om man sammanfattar detta dystra och tråkiga inlägg så är jag trots allt glad över min tillvaro men ibland blir det bara för mycket på jobbet, och man har ingen energi kvar när man väl kommer hem på eftermiddagen/kvällen. Men det går i perioder. Jag hoppas bara att denna period är över snart. Vi har ju trots allt julen och lite ledigheter framför oss. Det ska bli riktigt skönt!

Nu ska jag gå och servera mig själv en kopp kaffe och läsa dagens tidning...

Inga kommentarer: