2010-10-01

Bada bada bada!

Idag har vi varit och badat med Gabrielle och Nellie i Nolhagahallen. Det va riktigt mysigt! Gabrielle är nog speciellt stolt över Nellie som vågade åka i den STORA vattenrutchkanan! Det va en riktigt mysig utflykt. Därefter så var jag helt slut i alla fall. Skönt att sambon höll på med maten när vi kom hem för det hade jag aldrig orkat, TACK!


Sötaste Gabbe & Nellie
Foto: Annika A-son Ax

Sonens farfar och hans sambo har varit på besök idag också. Bjöd på kladdkaka, nytt recept, vilken var riktigt god. Han tyvärr inte ta något foto på den innan den hamnade i magen men jag lovar att lägga ut receptet åtminstone.

Kladdkakor, bullar, godis, chips....... listan kan göras onödigt lång. Sist kommer kaffe. Dessa saker har jag intagit alldeles för mycket av den senaste tiden. Det måste verkligen bli skärpning på den fronten. Man kan faktiskt ta en fika i form av nyttigt the och eller en sallad kanske om det är lunchtider. Chipsen och godiset som intages, oftast på kvällen i soffan, kan självklart bytas ut mot goda frukter, ananas, mango, vindruvor, gurkstavar... Väljer man något av de senare alternativen så skulle man antagligen inte må såå dåligt emellanåt på grund av att man inte tränar men som det ser ut idag så är det onyttigheter + lite motion som är typiskt för mitt liv vilket jag är VÄLDIGT trött på så jag tror att det är dags att ta tag i detta nu, inte en dag för sent! Känner mig som en "FluffFia" - SKÄRPNING!!

Inga kommentarer: