2009-01-26

Kontrollfreak

Hej gott folk! Tycker ni jag är dålig på att uppdatera? Det tycker jag också. Har inte skrivit en rad sen förra året. Jag ska vara ärlig och säga att jag har faktiskt inte haft tid att skriva av mig ens en gång. Jobbet tog knäcken på mig förra veckan. Och även veckan dess för innan. Jag jobbade dygnet runt kändes det som. Nya saker hela tiden. För det första - ny chef. Ja, ni kan tänka er själva, tusen frågor för att hon ska lära sig allt. Sen ytterliggare problem med saker och ting på jobbet. För att sammanfatta dem veckor jag inte har uppdaterat bloggen så kan man lugnt säga - STRESS. Jag är rädd att jag blir utbränd innan jag är 25. Det bara inte får hända. Jag måste skärpa mig. Får be någon ta mig i kragen och dra mig hem från jobbet. Det värsta är ju att jag tänker på jobbet dag som natt. Är livrädd att glömma av något eller att något ska bli tokigt gjort. Sen, kontrollfreak som jag är så vill jag ju göra allt till tvåhundra procent vilket man inte allt har tid till. Kanske därav stressen? Bara så ni vet så jobbar jag på att ta det lugnt. Utöver jobbet alltså! Idag är nog första dagen på veckor som jag har jobbat mina ordinarie arbetstider, utan övertid och med raster. Det kändes faktiskt skönt. Det var längesen jag gick hem när klockan slog fyra och det var längesen jag åt med någorlunda regelbundenhet. Men idag känns det som en lättnande dag. Tror att stormen har lugnat ner sig lite. Jag hoppas det i alla fall.

Inga kommentarer: