2009-03-30

Hoppet

Har känt mig allmänt hängig hela dagen idag. Legat på soffan i stort sett hela dagen - eller åtminstone sen jag kom hem från jobbet. Kände att det var nödvändigt. Skulle egentligen haft besök av min kära vän Emma idag men jag fick avboka det för kroppen sa emot.
Kände igår att det skulle bli en jobbig arbetsvecka och dagen idag har inte varit den lättaste. Redan idag vet jag dessutom att morgondagen kommer bli tuff - månadsinventering. Hela dagen ska det räknas och sammanställas, skickas, faxas, printas...... Ja, det är mycket att göra sista dagen på jobbet varje månad. Men det är tyvärr inget som kommer att försvinna. Det är ju inte bara inventeringen som ska klaffa - alla annat som ska göras på dagarna ska göras det också. Får se vad morgondagen räcker till. Annars är det ju en dag efter det också. De senaste veckorna på jobbet har varit tuffa. Jag har varit själv i mitt team då min närmsta kollega varit sjukskriven och då har jag fått dubbelt att göra - snart är det väl min "tur" att vara hemma några veckor. Så känns det just nu men det är ju verkligen det sista jag önskar. Jag försöker ta en sak i taget men det är svårt. Allting landar hos mig så ska jag skicka vidare det till alla andra. Oftast blir det så att jag får lösa det själv ändå. Men jag jobbar på det - försöker bli tuffare och ställa krav. Som min sambo brukar säga; "Det löser sig!" Får verkligen hoppas det. Jag lever på hoppet.

För att göra något vettigt så får jag väl plocka ur diskmaskinen innan det är dags för soffan igen. Familjen Annorlunda klockan åtta. Det är ett av få program jag följer. Plus spårlöst förstås. Måndagar är lika med tevesoffan. Enda dagen i veckan.

Sambon fyller år på fredag också, jag har lite planer men det är inget jag kan avslöja här, man vet aldrig om han går in här och kikar. :) Det är den dagen jag ser fram emot mest just nu. Och sen är det väl resan i början på maj och flytten i slutet på juni. Så jag har några ljusglimtar att se fram emot ändå - tur är väl det så jag inte gömmer mig i den mörka tunneln.

Håll tummarna för mig!

Vi hörs.

2 kommentarer:

Emma sa...

Härligt att du ha ngt å se fram i mot iaf vännen!! å i mon fåru träffa miG!!
kram emma

Ellinor sa...

Hej Sofia,
Hittade hit för första gången idag, men såg att du visst redan hittat till mig ;)
Hur är det med dig nu för tiden? Har försökt att läsa på lite bland dina inlägg. Vart jobbar du, bor du kvar i Vårgårda, vart ska ni flytta? Tusen frågor :P
Hoppas att allting är bra med dig iaf.
Kram