2009-03-05

Lite uppdatering

Hej hej,

Nu var det inte många dagar sen jag var här och skrev några rader - konstigt att jag är tillbaka så snart - eller hur?! :)

Jag har fått ett sjukt gott recept på en marängtårta av min syster. Det måste ni ju bara testa!
_______________________________________

Marängbotten
3 äggvitor
2 dl socker
3 dl Rice Crisps
Vispa äggvitorna fluffigt.
Tillsätt lite socker i taget.
Vänd ner Rice Crisps.
Bred ut på bakplåtspapper. Sätt in i ugnen i 150° i 45-60 minuter.

Chokladkräm
3 äggulor
¾ dl socker
¾ dl grädde
50 g margarin
45 g ljus blockchoklad

Blanda äggulor, socker och grädde ii en kastrull. Låt sjuda under omrörning tills det tjocknar. Tag av från plattan och tillsätt margarin och blockchoklad och låt det smälta.

Dela botten i två lika delar. Bred chokladkräm på botten och lägg på hallon/mandariner. Täck med den andra maränghalvan. Täck tårtan med vispad grädda och garnera med bär av något slag.

_______________________________________

Det rekommenderas starkt, verkligen! Jag hade med den till jobbet i måndags för att en arbetskamrat fyllde år - ett kakmonster till arbetskamrat dessutom så jag var ju bara tvungen - och det var mer än väl uppskattad så tack systeryster!


Nu har ni väl väntat länge nog, här kommer en bild på sötaste Teus. Här är han bara fyra dagar gammal!










Jag är ganska stolt över att jag hann in här och skriva några rader men nu måste jag susa vidare och planera inför partajet som ska gå av stapeln nästa helg. Det är lite att stå i kan man säga!
Önska mig lycka till!

På återseende.

Hej svejs

Inga kommentarer: