2009-06-01

I renoveringstagen

Precis som rubriken lyder så håller vi på och renoverar i vårt hus för full hals. Dag som natt känns det som. Det kan tänkas låta konstigt i ett hus som vi bara ska hyra men det må det vara värt. Det är ingen som har limmat tapeter på väggarna i det huset under de senaste 15-20 åren skulle jag, med en vild gissning, säga så det var mer än på tiden kan jag lova. Hyresvärden står för kostnaden och vi står för arbetet, eller F kanske jag ska säga. Det är han som sliter mest måste jag erkänna. Men jag är där och stöttar och pushar så mycket jag kan. Hoppas att jag inte är allt för mycket i vägen bara! :) Eller tjötar lite för mycket också. Men vi har kommit en bit på väg i alla fall. Hela övervåningen är klar - tapetserat i sovrummet och målat tak och väggar i vitt i det lilla sovrummet som ska bli "walking closet" är det tänkt. Nu håller vi på i vardagsrummet och tapetserar vitt och en svart fondvägg ska upp också. Sen är det "bara" matsalen och hallen kvar innan det är dags för inflyttning. Till hösten är det tänkt att vi ska tapetsera om i köket också, det är lite småskruttit där också. Dock är de funktionsdugligt så det får bli ett lite senare projekt.
Flytten blir midsommar veckan, förhoppningsvis. Det är planen i alla fall. Vi får hoppas att den håller sig. Vi måste i alla fall lämna denna lägenheten första juli så då har vi inget val. :)

Så tycker ni att jag varit dålig på att höra av mig så har det berott på att jag har tillbringat de senaste veckorna vid tapetseringsbordet men det blir snart bättring på mig!

Som ni förstår så har jag varit fullt upptagen men vi har däremot hunnit med att skjutsa några goda vänner till Landvetter. De är i United States of America just nu och tillbringar några härligt veckor. Jag gissar att de har det toppen!! Hade gärna varit i deras skor! Önskar de återigen en trevligt resa i alla fall!

För att vara säker på att inte glömma bort det, vilket jag iofs inte tror, så gratulerar jag redan idag min kära mor som fyller år imorgon, så GRATTIS MAMMA! :)

Dags för en titt på burken innan det är dags att leta efter kudden!

Ta hand om er!

1 kommentar:

Ellinor sa...

Nog för att det upptar all ens vakna tid, men visst är det roligt att få göra om/fräscha upp allting i sitt hem och på så vis också skapa sin personliga prägel på allting. Ska bli spännande att förhoppningsvis få se lite bilder när allting är klart.
Kram