2009-08-17

Back in business...

tyvärr så är det så illa. Tre veckors ledighet går fortare än vad man önskar så nu är man redan tillbaka i kontorsstolen IGEN. Det känns som om att man bara har haft några få dagars ledighet men trots allt så är det faktiskt 21 dagar. Hade ju i och för sig önskat mig några fler dagar men detta fick räcka för denna gången. Kände mig tvungen att komma tillbaka så jag inte överöser mina kollegor med alla mina arbetsuppgifter som jag själv knappt förstår mig på. Nya och nästan oförståbara [?!?!] saker som ska utföras. Spännande, lärorikt men jobbigt på samma gång. Livet kan ju inte alltid vara en dans på rosor.

Semestern har varit händelserik, kreativ, rofylld och helt galen-
Vi har som ni redan vet tuffat runt lite på sveriges sydkust - Ystad till Öland. Sen har vi hunnit med att grejja en hel del här hemma faktiskt också. Jag har till exempel tillverkat en sänggavel - plywoodskiva, gammal skummadrass & lite tyg, sytt draperi och gardiner, lagt golv i köket, flyttat vårt kylskåp från punkt A till punkt B, möblerat om ett antal gånger, hunnit med ett antal fikor med nära & kära, fotograferat, varit hos frisören.... Ja, listan kan göras ännu längre men ni förstår att jag har gjort både det ena och det andra. Vissa saker roligare än andra. Om man sammanfattar mina semesterveckor så har de för det första gått för fort men som jag skrev ovan; händelserik, kreativ, rofylld och helt galen! Men jag längtar till nästa sommar och då ska jag baskemej ha FYRA veckor sammanhängande ledighet, punkt!

Köpt en ny tavellist till hallen som jag dessutom har skruvat små krokar i som ska agera nyckelförvaring.

När semestern är slut så får man ju skaffa sig andra mål och utflykter att se fram emot. Jag och sambon har pratat om att vi ska ta en restresa när snön börjar falla i början på november så det är en höjdpunkt att se fram emot under den mörka och dystra hösten som väntar inom några veckor. Men än mer snart ska vi faktiskt ta tåget och besöka stora huvudstaden Stockholm. Jag har velat åka dit länge nu men det har bara inte blivit av men nu har vi äntligen bokat hotell. Tågresa är ju ett lite mindre bekymmer anser jag. Det ska bli härligt att bara strosa runt i kungliga hufvudstaden och göra vad som faller oss in. Underbart! Inga fasta planer - bara lufsa runt! Längtar verkligen dit. Första helgeni september blir det! Skönt skönt skönt!

Jag har inte riktigt ställt in mig på att jag jobbar igen så klockan tickar gärna iväg lite för fort tycker jag men jag tror att det är dags att ta mig i kragen och gå och lägga mig så jag kommer upp imorgon. Det var tuffare än tuffast att komma ur sängen imorse vill jag lova så det är nog bäst jag gör som jag så.

Vi hörs.

God natt.


Inga kommentarer: