2009-08-10

Hemma igen

Nu har vi kommit hem igen efter några dagar på resande fot. Det har varit jag, min sambo, bilen och husvagnen som varit på turné. I tisdags bar det av neråt i landet, närmare bestämt Ystad. Då vi chansade och åkte utan att bokat någon camping så fick vi nöja oss med vad vi fick - det var alltså fullt på den camping vi ville besöka så vi hamnade två mil utanför Ystad i en liten ort som heter Abbekås. Tro det eller ej men det var faktiskt mindre än Vårgårda så där stannade vi inte länge utan vi packade ihop oss och åkte vidare utmed Sveriges sydöstra kust och nu hade vi bestämt vart vi ville - vi satte kurs mot Öland. Innan vi lämnade Skåne tog vi turen genom Ystad och gick runt och titta på deras gamla byggnader och charmiga gränder och självklart var vi nyfikna på vart Wallander-filmerna spelades in så vi letade upp Regementet i Ystad och tog oss en promenad runt byggnaderna där innan vi fortsatte vår färd mot Öland. Klockan tickade iväg och blev nästan läggdags innan vi kom till Öland så vi stannade till på en camping på vägen - Dalskärs camping i Torsås - och samlade krafter för ytterliggare några timmar i bilen nästa dag. Väl på torsdagen så landade vi på Öland och kände att vi äntligen hamnat på rätt plats - solen stod som högst på himlen och den värmen vi fick där har vi inte sett till på hela sommaren så det var verkligen underbart.

Under hela vår vistelse på Öland var vädret det bästa vi sett till på länge. Vi tog det lugnt - låg på stranden, tog ett dop för att kyla ner oss i värmen, grillade, åt kräfter, spelade minigolf vilket hör till när man campar, och självklart tog vi turen förbi Långe Erik på Ölands norra udde. Det var mäktigt att gå upp för de 136 trappstegen och titta ut över Öland och havet.

När vi väl kom hem till Vårgårda igen så lös solen med sin frånvaro så då startade jag ett nytt projekt här hemma [jag som redan har femtioelva stycken igång :)]. Jag har påbörjat en ny sänggavel. Jag har varit och köpt en spånskiva på byggvaruhuset som jag tänkt klä in i tyg. Vi får se hur det blir. Det är halv färdigt än så länge men jag lovar att visa er resultatet.

Bilder från vår lilla tur genom landet är på väg.

Nu är det dags att klippa och sy tyget jag har tänkt använda till sänggaveln - jag vill att den ska bli klar nu så det är bara att tuta och köra!

Vi ses.

1 kommentar:

Ellinor sa...

Låter som en härlig semester. Alltid skönt med miljöombyte :)
Kram