2009-08-22

En vecka...

...på jobbet har passerat efter den underbara semestern. Det tar inte många minuter innan man är tillbaka i samma tempo och samma tänk igen. Innan semester var jag rädd för att inte kunna släppa greppet om jobbet men jag måste säga att det har faktiskt gått som en dans. Jag har inte ägnat många semestertimmar på att tänka på jobbet vilket har varit otroligt härligt. Det var längesen man kunde släppa greppet helt utan att oroa sig en smula men är stolt över mig själv att jag klarat det! YES! :)

Igår var det kalas som stod på kvällschemat. Käraste vännen Karin fyllde 25 år och det var verkligen värt att firas. God mat och dryck och trevligt sällskap. Kanonhärlig kväll! Tack Karin för det.

Karin - I spanien 2007

Jag har ju redan berättat att jag och min sambo ska åka till stockholm om två veckor. Det ska bli riktigt härligt! Sist jag var där i våras så var det bara en dags tur för jobbetes räkning men denna gången ska vi bara ha det mysigt. Hotellet nära Stureplan är bokat så det är bara tågbiljetterna som återstår. Jag har en liten plan på saker vi ska hitta på, bland annat tillbringa några timmar på Skansen och lufsa runt på Djurgården, Moderna museet osv... Är det någon som har något bra förslag på vad man kan hitta på så är alla förslag välkomna!

Nu ska jag gå och försöka bota min huvudvärk innan det är dags för att titta på fotboll. En riktigt slö lördag med andra ord. Sambon grejjer och fixar och donar ute på gården medan jag ska bara ta det lugnt. Jag känner att jag är väl värd det efter första arbetsveckan!

Ikväll kanske det blir Italiensk med Åsa också. Myspys!! :)

Vi hörs! Ta hand om er!

1 kommentar:

Ellinor sa...

Hallwylska palatset (stavning?) är riktigt, riktigt häftigt så det kan jag rekommendera likaså Mosebacken och att bara strosa runt kring Nytorget på Söder (missa inte den lilla glasskiosken där).
Kram