2007-10-22

Ryggen

Många brukar, när dem blir äldre, skylla allting på ryggen. Undra om jaghar uppnått den åldern redan. Visst, snart fyllda 22 men så illa hoppas jag verkligen inte att det är.

I morse när jag vaknade kunde jag knappt ta mig ur sängen. På något sätt gjorde jag det ändå. Fråga mig inte hur! Har hela natten legat och försökt snurra på mig och hitta en bekväm sovställning men icke. Har varit vaken från och till hela natten på grund av denna fucking rygg. Vet inte vad jag har gjort. Kände ingenting igår. Det är helskumt verkligen. Pallrade mig iväg till jobbet i alla fall. Var där en stund men insåg snart att jag inte skulle vara till någon nytta så jag susade hemåt efter att ha gjort lite nytta i alla fall. Det viktigaste är gjort. Så jag har suttit i soffan med en värmekudde på axlarna och hoppas att jag snart ska kunna vrida huvudet åt något håll i alla fall. Nu sitter jag bara och stirrar rakt fram. Jag måstge vrida hela kroppen om jag ska vända mig åt något håll. Skitjobbigt.

Hoppas jag inte blivitr gammal i förtid utan bara endagsvärkar. Annars är det totalkatastrof.

Ja ja, nog med att tycka synd om mig. Helgen har passerat i rasande fart i alla fall. I fredags var det lite partaj med jobbet. Vi va och käka på Wärdshuset här i byn samtidigt som Peter Siepen pratade om både det ena och det andra men mest om sig själv - tro det eller ej!?! :) Roligare än förväntat i alla fall. Började med en förfest hemma hos mig och sen strax innan sju pallrade vi oss iväg så att inte maten skulle kallna. Sen dagen efter låg jag i soffan precis hela dagen och tyckte synd om mig själv. Mådde sådär bra från i fredags. Men har väl bara mig själv att skylla antar jag. Sen runt sex-tidne i lördagskväll var det bara att dyka in i duschen igen för att försöka bli människa igen. Då var det först en tur till Anders och Karin och öppna första ölen innan vi åkte vidare in till Alingsås och Tallhyddan för lite partaj. Det var lugnt måste jag säga. Var inte allt för pigg på partaj i lördags men så blev det ändå.

Väl hemmavid halv tre var det grymt härligt att krypa ner i sängen.

Gårdagen ägnade vi åt bilåkning. Fredriks bil hade pajjsat när vi ställde den hos Anders och Karin så det blev till att ringa några samtal, ordna en bil en drag, fixa släp och transportera bilen till Vårgårda. Det var ett heldagsprojekt vill jag lova. Men det löste sig till slut. Åkte väl hemifrån runt två och sen va vi inte hemma förräns strax innan åtta igår. Kanske är därför jag har ont i halva kroppen idag. Vet inte. Hoppas det går över snart i alla fall.

Nä, dags att kolla teve och hoppas att jag somnar en stund och att kroppen hänger med när jag vaknar igen. Vore härligt. Annars får jag nog tigga till mig en helkroppsmassage ikväll tror jag. Vore i och för sig ganska härligt! ;)

BRB. :)

Inga kommentarer: