2010-09-18

Val 2010

Imorgon gäller det, då ska man lägga sin röst. Fyra år sedan sist och vad har hänt under dessa år? Vilka frågor är viktiga för mig? Hjälp, det är så dags nu att börja fundera på det va.
Vid varje val så tänker jag att "Nu ska jag verkligen sätta mig in i det här och försöka förstå mig på vad alla olika partier vill!"... Men det är ju långt ifrån verkligheten måste jag erkänna! Nu sitter jag här igen, dagen innan dagen "D" och funderar på vilket parti jag ska rösta på? ska Reinfeldt få sitta kvar i den stora riksdagsstolen eller blir det Sahlin som tar över?! Det vet vi imorgonkväll, men frågan kvarstår, vad ska jag rösta?!

Jag får nog göra som många andra, leta upp Aftonbladets valkompass och se vilket parti som stämmer bäst in med vad jag tycker!

Aftonbladet, here I come!

Inga kommentarer: