2007-08-26

Nynäshamn & Esme Engla Linnéa

I fredags eftermiddag åkte jag, lillsyrran, mamma och pappa upp till Nynäshamn och min kusin ÅseMarie, hennes sambo Johan och deras söta lilla dotter Esme. det var dags för namngivning för lilla flickan. Inget dop utan bara lite fest ändå i all ära! Hela fredagkvällen tillbringade vi i bilen. Jag körde hela vägen, typ fem timmar tog det med tre stopp, varav ett med mat på McDonalds. Jaja, säg vad ni vill, smakade sådär men mättade magen lite i alla fall. Sen när vi kom fram tog vi oss varsin öl [inte lillsyrran] och satte oss på baksidan av deras radhus och pratade i några timmar innan det var dags att leta efter kudden.

Lördagen börjar med en utsökt frukost a la Johan och sen beger vi oss ner till stan, eller ja, gatan rättare sagt med typ fyra kända affärer. Inget ställe att storshoppa på direkt. Kanske tur det! Löning och allt precis ju. :) Senare på dagen är det förberedelser inför namngivningen för lilla Esme. Syrran var väl hyffsat nervös. Hon skulle bli Gudmor och allt vad det nu innebär - det vet hon nog knappt själv! :D Haha. Hon och någon Fredrik - Johans kompis. Du ser nedan hur vackra dem var. Nästan som ett bröllop! :P Under festen fick vi i oss lite käk i form av en enkel men god sallad och självklart kaffe och tårta efter det. Jag kan lova dig att magen var tjockare än tjockast efter det - men gott var det.

När vi ändå var i Nynäshamn, där jag alrig i mitt 21 år långa liv aldrig varit, passade vi på att åka runt och se lite av den lilla byn utanför Stockholm. Perfekt väder just då - helt underbart! Kolla nedan på den härliga bilden på vattnet. Taget från bilen av mig. Och bra blev det. Japp!

Senare på lördagskvällen tog vi räserbilen och åkte hem. Julia skulle visst spela match idag. Vi var väl hemma vid typ elva på natten. Seg som sjutton åkte jhag och hyrde en film och la mig pladask i sängen. Åhh, så skönt att sova i sin egna säng - helt underbart!!

Och idag har jag bara rötat. Kollat lite fotboll överallt. Imorgon - arbetsdag igen. Surt men sant. Klockan sex ringer klockan sp dags att gp och lägga sig snart kanske!!

See you. PUSS





2 kommentarer:

Anonym sa...

bröllop, wtf?!

Jennie sa...

Ja vill lära mig hur man gör såna kollage.. kan du lära mig de kanske...