2007-07-21

21 Juli

Jag har säkert sagt det förr men säger det igen; HJÄLP VAD TIDEN GÅR FORT!! Jag pratade med syrran förut och hon sa att hon skaffat sig en blogg. Oj, tänkte jag, undra när jag skrev sist. Det var inte igår om man säger så. Jag tror bestämt att jag ska ta tag i detta igen och börja på allvar, på riktigt! Det är skönt att skriva av sig ibland.

Vad har jag gjort den senaste tiden då. Hmm, nu osar det gott när jag tänker så det knakar. Egentligen har det inte hänt något revolutionerande direkt men har ända gjort massa skoj saker med mina nära och kära. För att börja nånstans så var midsommarhelgen hur lyckad som helst. Redan tidigt i våras bokade vi, åtta galna flickor, två stugor i Varberg för att tillbringa fyra dagar där. Hur kul som helst. Trots vädret hade vi galet roligt. Vi drack, kicka boll, sola och i vanlig ordning blev så givetvis aningens shopping också. Det tråkigaste och mest sorgligaste var väl att några av oss tillbringade några timmar på sjukhuset. Men tro inte att det berodde på alkoholen för så var det inte utan en mindre olycka men ingen allvarligt skadad som tur va. För att inte avslöja för mycket så byter jag nu samtalsämne. "What happens in Varberg - stays in Varberg!" Haha. :)

Vad har mer hänt dem senaste månaderna då? Jo, självklart hag jar jobbat som jag jämt gör känns det som. Men självklart hag det blivit en hel del grill hos fröken E också. Riktigt trevligt alla gånger. Senast igår förresten. Blev smaskens med grill och några öl. Och senare närmare midnatt blev det en krocket-runda också. Det va ganska mörkt så det var svårt att se dem här man skulle igenom men hallå, jag vann ju ändå. Många skratt kan jag meddela.

En tripp till Danmark och Dana Cup med småtöserna har jag också hunnit med. Och det gick HUR bra som helst. Vi vann. Så guld-medaljen har fått sin hedersplats hemma på väggen. Åhh, vad fin den är. Det var verkligen lyckorus när domaren blåste av matchen och vi hade vunnit. Hjälp vad glada dem var. Har nog aldrig sett mina småbrudar så glada. Det var riktigt roligt!

Om jag ska sitta här och berätta allt som jag har gjort sedan jag kludda här sist så kan jag säkert sitta hela dan så jag tror jag sätter punkt här och kanske återkommer om en stund. Men nu ska jag leta fram svart färg och sätta mig och måla ramar tänkte jag. Fick en kick när jag läste syrrans blogg förut. Visst är det roligt att pyssla?! Att man inte gör det oftare egentligen. Får bli ändring på det tror jag bestämt. Resultatet på ramarna lovar jag att ni ska få se när dem sitter på väggen.

Må gott tills dess.

Peace. :)

Inga kommentarer: