2007-07-23

Kvällen.

Arbetsdagen är över. Jag har käkat. Latat mig. Druckit kaffe och kan du tänka dig, jag har PLANTERAT EN BLOMMA. Hon utan gröna fingrar har lyckats! Tro det eller ej men det är sant, jag ljuger knappast för dig. En grön hängväxt i en gammal vattenkanna som ska stå utanför min dörr. Den är ruskigt fin för att skryta lite. :)

Jag har funderat ut en lång lista på vad jag ska göra idag innan jag kryper till kojs. För det första måste jag dammsuga. Min matta gör så att det ser ut som dammråttor i hela lägenheten. Det är fruktansvärt och avskyvärt. Måste bara göras. Hur tråkigt det än är. Sen ska jag försöka mig på att spika upp några spikar i väggen så att jag får upp mina tavlor som jag målade häromdan. Grymt snygga måste jag säga att dem blev. Och ännu sjystare med bilder i vill jag lova. Ja, och sen måste jag lägga in räkningarna i datorn också, innan jag tappar bort dem. Klockan är ju ändå halv sju och det kommer nog ta sin lilla stund med städningen så frågan är om jag hinner med nåt mer än detta ikväll.

Blir väl som vanligt lite teve-tittande innan vi kryper till kojs. Kanske ska sikta på att gå och lägga mig i tid idag så jag inte är lika trött imorgon på jobbet som jag var idag. Ska jobba på det.

Har jag en sekund över så måste jag leta efter en grym doppresent till lilla kusin-barnet ESME också. Hmm, det är svårt. Men dags att börja fundera i tid.

Ses i mööra.

Take care.

2 kommentarer:

Jennie sa...

Skrytmåns... haha

Vad ska du köpa till Esme då?

Marie sa...

Tja gums! min tanke var att du å lillasyster skulle köpa nåt tillsammans till Esme, men det kanske var fel!!??/Mum