2007-07-27

WEEKEND! :)

Haha. Fredag idag. Är glad för det!

Precis varit och käkat frukost på Rasta. Grötfrukost fick det bli. Det var gott! Det behövdes för att man ska stå ut sista timmarna på jobbet. Sen är man fri som en fågel - tills på måndag klockan nollsjunoll. Men man får ta vara på den tiden. Se det från den ljusa sidan som man brukar säga.

Åkte en tur till Borås igår. Tänkte jag skulle se om det fanns nåt som passade fröken. Och jo tack. Köpte allt två tröjor. En grå och en mörkblå/petrol typ. Vet inte vad färgen heter riktigt men Gina Tricot är en jättebra boutiqe i alla fall. Man hittar alltid något. :) Åkte förbi syster på vägen hem också. Hon håller på och pysslar som en tok. Gör kort - scrap-booking you know. Tänk om man hade sånna pillfingrar. Hade varit roligt. Ska nog köpa ett 'start-kit' och försöka mig på det. Hmm, får se hur det går. Jag bad henne göra ett snyggt kort till Emmas lillabusfrö i alla fall. Hoppas det blir bra! Jag hade ju knappast kunna göra det bättre om jag kunnat i alla fall. Syrran är grym! :) Sen var det raka spåret hem och slängde ihop en smaskig omelett till min vrålhungriga mage. Sen trodde jag att det var dags att gå och lägga sig men icke. Det blev en sväng till Alingsås som grädde på moset för att tvätta pojkens bil. Mmm, bra blev det i alla fall och självklart blev det en sväng på Maxi också. Sen blev det en film - Linas kvällsbok - som jag som vanligt somnade till i soffan. Haha. Tröttare människa får man nog leta länge efter! :)

Yes, och nu sitter jag här. Jobbar och sliter. Ska sopa och våttorka golvet här ute tänkte jag för det ser för jävligt ut rent ut sagt. Ursäkta uttrycket men det är sanning. Så jag får väl ta mig i kragen. Sätter på Lars Winnerbäck också så går det kanske lite lättare.

Det var allt för nu. Hej hopp på en stund!

Inga kommentarer: