2007-07-26

Trött.

Mjo, det är precis så jag känner mig just nu. Och jag önskar att det kunde varit fredag också. Då hade jag firat helg om dryga två timmar. Hur underbart hade inte det vart eller? Men nä, det 24+2 timmar kvar. Alltså 26 hours kvar till helgen kommen. Det känns som en evighet. Skulle inte tacka nej till att åka hem nu och bara slänga mig i soffan med goaste filten och nån grym film. Jag hade verkligen inte blivit ledsen om nån sa det men hur stor är chansen då. Den finns inte ens en gång. Usch och blä och fy! Får väl stå ut här några timmar till. Har tyvärr inget val för att inse hur sur sanningen kan vara ibland.

Har iofs inte gjort så mycket jobbigt idag. Typ knappat lite på datorn, lyssnat på musik. Packat lite. Kollat så dem sköter sig där inne i produktion. Ja, that's it tror jag. Inte så att jag är utarbetad direkt. Men ändå - soffan hade suttit primaballerina just precis nu.

Jaja, nu får jag sluta beklaga mig och vara gnällig tror jag bestämt.

Vad gjorde jag igår då. Hmm, jo just det. Efter jobbet tutade jag och körde och hämta min kära Gabrielle och drog iväg med henne till stora staden Alingsås för att köpa kläder. Inte till mig utan till en tre dagar gammal bäbis som jag inte vet namnet på än. Emmas lilla busgrabb. [Hoppas hon gillar det!] Sen susade vi hem och åkte åt andra hållet för att kolla när systeryster sparkade lite boll. Kallt som tusan var det. Men dem vann i alla fall. Roligt för dem. Efter fotbollen tog jag räcern och åkte hem. Telefonen ringde och jag svarade. 'Vad ska vi äta?' hörde jag i andra ändan. Joo då, det var lilla pojken som va hungrig igen. [Ovanligt!] Åkte till Ica och köpte lite smått och gott som till slut blev varma mackor direkt från ungen. Smaskens! Sen var det dags att krypa till kojs för några timmars sömn innan helvetet skulle bryta loss igen - jobbet! Och här sitter jag nu. Och väntar på att klockan ska bli fyra. Sen får jag gå hem.

Det är kanske bäst att jag pyser iväg och gör lite nytta innan nån hittar mig här. :)

See you later alligator! :)

Inga kommentarer: