2007-07-24

Tre.

Just det. Nu är det bara tre arbetsdagar kvar innan helgen. Det är ju underbart. Efter imorgon brukar slutet av arbetsveckan gå kalasfort. Hoppas den gör det även denna veckan. Inte för jag har några speciella planer för helgen men det är på tok för härligt att bara vara ledig. Eller förresten. Vi kanske ska ut och fiska. Jaa, tro det eller ej. Vet inte när jag fiska sist så vi får väl se hur det går. Till Resö skulle vi visst. Bara vädret är hyfsat så åker jag med. Får kolla upp det lite bättre tror jag. SMHI.SE brukar funka har jag hört. :)

Efter jobbet idag åkte jag raka spåret till STATOIL för att fylla tanken i racer-bilen. Bilen hade stannat vilken sekund som helst annars. Ville inte riskera att få stopp om jag åkte nånstans i byn. Hade varit lite retligt. Sen blev det en tur hem till mamma och pappa. Jag hade bestämt mig för att städa bilen. Hur tråkigt är inte det - men det va tvunget så nu glänser den som en pärla - invändigt i alla fall. Borde kanske tvätta utvändigt också men det får bli en annan dag. Jo, det var min dag än så länge. Kanske borde laga lite mat till jobbet imorgon så jag inte hungrar ihjäl. Eller måste äta pulver. Det är inte världens goaste men det funkar.

Måste bara berätta en sak. Bokade resa till SPANIEN och BAHÍA FELIZ igår. Vi åker i slutet av November. Jag, Fredrik, Anders & Karin. Ska bli så underbart. Det verkar ju inte bli nån direkt sommar i detta avlånga land så det ska verkligen bli härligt att åka. Nu gäller det bara att man sparar lite cash också. Det är väl en av mina svagheter kanske. Jag är en riktigt slösa måste jag erkänna. Men det ska bli ändring på det.

Är fortfarande världens gladaste, min käraste vän Emma blev mamma igår. Både jag och Emma har i nästan åtta månader gått och trott att det skulle bli en liten tös men icke sa Nicke. Men det är ju struntsamma. Lika underbart med en liten busig grabb ska jag säga. Är så grymt nyfiken på hur söt den lille krabaten är. Måste vara först på plast när hon kommer hem med busfröt! :)

Nu känner jag att jag bara babblar. Har tydligen inte fått prata av mig idag än. Stackars den som drabbas av mitt tjöt idag! :)

Jag och systerlyster Gabrielle ska för övrigt till Stockholm i oktober har jag bestämt. SOUND OF MUSIC på Göte Lejon. Med Pernilla Wahlgren och hennes dotter, Tommy Nilsson, Gert Fylking bland annat. Ska bli döroligt. En weekend i stora staden, bo på hotell, äta gott och bara lata oss. Yeehaa säger jag bara.

Nä, nu får det vara nog! Ska ta och ringa sötnos och fråga om han är klar med bil-meckandet nångång. Mmm.

See you babe.

1 kommentar:

Jennie sa...

todeloo

Är det varmt i spanien, dit ni ska i november???

Visste inte att ema skulle bli mamma, hälsa å gratulera!!!

kram