2009-04-12

Påsk

En dag kvar sen har påskhelgen passerat detta året också. Det går i rasande fart nu för tiden. Dagarna springer iväg och man minns knappt vad man gjort. Det gäller att surfa in här ofta för att dokumentera allt som händer i livet! :)

I fredags så kom min kära faster Madeleine, kusin Åsemarie och hennes söta dotter Esme på besök. De har bott hos mor och far hela helgen så där kan jag tänka mig att det har varit full fart hela tiden. Pappa har haft fullt upp vet jag i alla fall!










Sötaste Esme lekte på lekplatsen och tyckte det var roligast att åka rutschkana på magen!


På självaste Påskafton var vi ute på Resö, min sambos far har ställt upp sin husvagn där så vi var där och provade fiskelyckan men det gick inget vidare måste jag erkänna - inte en enda fisk fick dem - men de såg en i alla fall. Det var ju inte illa det kan man ju tycka. Bättre lycka nästa gång hoppas vi på. På påskaftonskvällen var vi hos mina föräldrar och käkade lite god mat och umgicks med hela tjocka släkten. Kusin med familj och syster med familj. Lite gos och mys med Teus blev det allt.

Idag var det planerat att åka till Elmia för att kika på lite fina bilar men vi ångrade oss så fort vi kikat på dagens väder och såg att det skulle bli runt 20 grader. Då konstaterade vi att vi inte kunde sitta i en bil en dag till. Det räckte med resan till Resö igår, ca 20 mil enkel resa i strålande solsken. En sån dag vägrade jag att ha så bestämde oss för att vi skulle göra lite nytta i stället; F satte sig i traktorn och fick lite ordning på åkern medans jag tog tag i mitt auktionsfynd - tre gamla stolar. Jag ska skava bort färgen på dem och sen måla dem vita. När de väl är klara så kommer de passa som handen i handsken tillsammans med mitt fina vitmålade bord som står på balkongen och väntar på dem.










Såhär såg två av stolarna ut - de till höger - innan färgen är bortskavd. Den till höger hade en grå-blå färg innan men nu är den klar att grundmålas.

Imorgon hade jag tänkt fortsätta med de andra stolarna. Det tar lite tid men ju bättre förarbete - desto bättre resultat. Och för att det ska bli bra så får de ta lite extra tid!

Jag fick idag reda på att min kollega Maria har fått en liten bäbis inatt. En liten Leia blev det. Är så nyfiken på att träffa båda två! Grattis grattis Maria!! :)

Återkommer med senaste nyheterna imorgon!

Vi hörs.

1 kommentar:

Ellinor sa...

Vad duktig du är :) Kommer säkerligen att bli superfint.
Kram på dig