2009-04-26

Susar förbi

Ännu en helg och en vecka som lider mot sitt slut. Har varit en stressig och tråkig arbetsvecka och en lugn och bra helg så det går väl jämt upp gissar jag.

I tisdags var jag i Stockholm. På företagets huvudkontor - eller Sveriges huvudkontor kanske - det stora Headquartret ligger i Geneve. Jag var inbjuden till ett möte som jag har blivit informerad om att det skulle hållas i tisdags men icke - det var tydligen planerat till onsdagen. Men det var inte jag som hade fått fel information så det var ju bara att göra det bästa av situationen så det blev ett halvtimmes möte i stället för tre timmar vilket iofs var väldigt skönt för min del samtidigt som det kändes fruktansvärt onödigt att ha suttit på tåget hela dagen och en hel dag har gått till spillo, men men, det var inte mycket att göra åt. Bara att ta nya tag. Sen är det andra problem som har uppstått på jobbet också som har gjort det till en "helvetesvecka" om man får uttrycka sig på det viset.

Helgen har ju som vanligt passerat i en rasande fart. Igår vaknade jag tidigt som alltid på helgerna när man inte behöver det. Jag och mamma var på Hjulet en sväng, byns Second Hand butik. Jag köpte faktiskt en stol, en röd stol, som jag ska slipa ner och måla om. Sen köpte jag ett gammalt paraplyställ också. Jag tyckte det var charmigt så jag var bara tvungen. Har inte riktigt bestämt vad jag ska ha det till ännu men det löser sig med tiden. Det är fint att bara titta på också.

Därefter åkte jag och köpte mig lite färg för att måla mina stolar med och sen raka spåret hem för att måla ett lager på mina stolar.

Fotbollsfantast som jag är så åkte jag vid tre-tiden för att spana in när lillsyrran spelade sin premiärmatch för i år. Derby. Förlust. Tyvärr men sånt är det - bara att ta nya tag. Syrran skötte sig utmärkt i alla fall - som alltid.

Igårkväll blev det lugnt - lite mys hemma i soffan men lördagsgodiset i vanlig ordning.

Idag har jag också varit på fotboll - "mammas lag". Förlust där också. Och nu sitter jag här. Jag letar efter lite inspiration till vårt nya hus. Vi ska ju som jag sagt tusen gånger förut, flytta i sommar. Det ska bli härligt. En liten mysig röd stuga som är i lite renoveringsbehov. Spanar efter tapeter och lite nya möbler, vi får se hur det blir till slut.

Nu kom F hem, han är attackerad av pollen så får gå och ta hand om honom lite.

På återseende.

/Sofia

1 kommentar:

Ellinor sa...

En bra helg kan kompensera den sämsta veckan. Hoppas att du får det bra även dessa lediga dagar.
Kram