2008-11-05

Slö vecka.

Det är precis så man kan sammanfatta denna veckan, hittils i alla fall. Har inte gjort många knop. Jobbat lite mer än vad jag ska men för övrigt så har jag inte varit speciellt effektiv.

Lite kreativitet har det dock flödat runt mig. Fick för mig att jag skulle försöka mig på att sy en hissgardin. Sagt och gjort! En enkel modell - minst sagt! :) Åkte och köpte lite typ och tog fram symaskinen och inspirationen flödade. Åtminstonde tills jag hade trätt maskinen. Sen tog det stopp. Klippte och sydde kanterna på tygstycket. Sen hängde jag upp den på gardinstången. Trädde en rundstav i nederkanten och rullade upp den. Yes, snabbt och lätt. Tyvärr så försvann inspirationen när jag rentav inte hade tillräckligt med kunskap för att slutföra detta projekt.

Ett kort är taget men det kommer upp senare då jag är lat nog att inte orka hämta telefonen som ligger på soffbordet tio meter härifrån.

Som sagt, en latvecka har börjat. Får se om jag får gjort något vettigt innan veckan är slut. Det är ju trots allt Farsdag på söndag så jag ska försöka komma på något roligt till min kära far!

Hej så länge, nu är det ROOMSERVICE på teven...

Inga kommentarer: